Surinamedag 7 juli 2012

Op de Markt in Almere Haven wordt op zaterdag 7 juli van 12.00 tot 20.00 uur de twaalfde editie van de Surinamedag georganiseerd door Stichting Apinti. Op deze dag zal traditiegetrouw de culturele rijkdom van Suriname en Surinamers worden geëtaleerd. Dit jaar is er weer een gezellige markt en vele dans- en muziekoptredens van bekende en onbekende Surinamers. Ook de reggae & dancehall zangers Jahsenye  en Amili (uit Suriname), begeleid door the Family Tree band treden op.

Almere beschikt over diverse culturen die elkaar op diverse momenten en op diverse plaatsen in Almere ontmoeten. Stichting Apinti zorgt ervoor dat ook de Surinaamse gemeenschap onder de aandacht wordt gebracht van de Almeerders en dat de diverse culturen elkaar ontspannen ontmoeten op de Surinamedag, elkaars cultuur te leren kennen en te waarderen. Dit omdat de Surinaamse gemeenschap net zo divers is als de Almeerse gemeenschap.