Marlon Hoefdraad

Marlon Hoefdraad is al vanaf jongs af aan met muziek bezig en heeft professionele opleiding genoten voor zang en piano bij docenten van het conservatorium. Inmiddels heeft hij ruime ervaring op het gebied van zangles/workshops, songwriting, dirigeren van koren en produceren.

Inmiddels is hij al jaren actief als vocaltrainer en producer in de R&B/Hiphop. Zo is hij werkzaam geweest bij jongerenradiozenders Funx, Juizefm, ML75, e.a. (interviews artiesten) en heeft hij voor TV o.a. een documentaire bij the Box en videoclips bij MTV gemaakt. Hij is ook regelmatig als jurylid bij verschillende audities en talentenjachten gevraagd o.a “The Winner Is” die in 2012 op sbs6 werd uitgezonden. Verder heeft hij een adviserende of begeleidende rol gespeeld voor hedendaagse R&B groepen als RePlay, Dignity, Brace, Goldy, Unique, Nacyra, enz.
Daarnaast houdt Marlon zich bezig met scholing. Zo heeft hij workshops verzorgd en lessen gegeven aan scholen, instellingen en stichtingen (bijv. Studio West Amsterdam, jongerencentrum Jaco, st. NoWhere, Swazoom, Uptown)
Doordat Marlon als zangleraar zag dat goed opgeleide artiesten vaak geen kansen kregen bij platenmaatschappijen, ondanks hun talent, besloot hij om zelf een platenlabel op te richten, met de Engel als oprechte en veilige thuishaven voor miskend talent: AngelRecords. Inmiddels is dit reeds sinds enige jaren uitgebreid tot Magnificent Shadow, een breder platform voor verschillende disciplines binnen de entertainment industrie, waarbij hij zich niet meer alleen beperkt tot vocaal talent.
Enkele van de artiesten en acts die Marlon onder zijn hoede heeft (gehad) zijn One of a Kind, Ladiesjam, Jabran deMoor, Linna en vele andere.
Bij stichting VVFLEX heeft Marlon een belangrijke rol als bestuurslid, adviseur, projectcoordinator, docent en coach en draagt hij mede zorg voor de invulling en verzorging van activiteiten van VVFLEX